Syed - Lehrkraft für Wirtschaft - Los Angeles
Syed - Lehrkraft für Wirtschaft - Los Angeles

Das Profil von Syed und seine Kontaktdaten wurden von unseren Experten geprüft

Syed

  • Tarif 52CHF
  • Antwortzeit 1h
  • Schüler:innen

    Anzahl der Schüler, die Syed seit der Ankunft bei Superprof unterstützt hat

    50+

    Anzahl der Schüler, die Syed seit der Ankunft bei Superprof unterstützt hat

Syed - Lehrkraft für Wirtschaft - Los Angeles
  • 5 (28 Bewertungen)

52CHF/h

Unterricht anfragen
  • Wirtschaft
  • Wirtschaftsmathematik
  • Makroökonomie
  • Internationaler Handel
  • Handel

Erhalten Sie kritische und umsichtige Unterstützung in angewandter Ökonometrie, Forschungsmethoden und Sozialstatistik von einem erfahrenen Dozenten, Forschungsleiter und Autor von Zeitschriftenartike

  • Wirtschaft
  • Wirtschaftsmathematik
  • Makroökonomie
  • Internationaler Handel
  • Handel

Unterrichtsort

Super Lehrkraft

Syed gehört zu den besten Lehrkräften. Die Schüler/innen sind begeistert von der Qualität des Profils, dem Niveau der Ausbildung und der schnellen Organisation der ersten Unterrichtseinheit!

Über Syed

Fakultät für angewandte Ökonometrie, Forschungsmethodik und Sozialstatistik seit über zwei Jahrzehnten.

Darüber hinaus verfüge ich über umfangreiche Erfahrung in der Forschung, unter anderem als Betreuer von Abschlussarbeiten, leitender wissenschaftlicher Mitarbeiter, Forschungskoordinator, Berater bei Vertragsprojekten und Autor. Ich habe mehrere Zeitschriftenartikel und Aufsätze in internationalen Konferenzbänden veröffentlicht.

Über 700 Unterrichts- und Beratungsstunden auf dem Superprof-Portal erfolgreich abgeschlossen.

Ich bin beeindruckt von dem Selbstvertrauen der Studenten (von der University of Oxford, der University of Chicago (Booth), der McGill University, dem Kings College, der LSE, der Smith School of Business der Queen's University, der Lund University, der Stockholm University und anderen) und die Fachleute (darunter ein internationaler Entwicklungsforscher beim Kapitalentwicklungsfonds der Vereinten Nationen (UNCDF), der Geschäftsführer bei National Standard Finance (NSF), leitende Berater in regierungsnahen Institutionen, ein wissenschaftlicher Mitarbeiter am Imperial College London, ein Gastwissenschaftler an der Harvard University und vielen anderen), die Rat für ihre akademischen und beruflichen Bedürfnisse suchten und schöne Rezensionen für mich schrieben.

Mehr anzeigen

Über den Unterricht

  • Sekundarschule
  • Hauptschule
  • Fachhochschule
  • +3
  • Niveau :

    Sekundarschule

    Hauptschule

    Fachhochschule

    Matura

    Erwachsenenbildung

    MBA

  • Deutsch

Alle verfügbaren Sprachen für diesen Kurs :

Deutsch

Sind Sie skeptisch, was das Verständnis ökonometrischer Konzepte und Methoden angeht, haben Sie Zweifel an der Wahl der ökonometrischen Methode, die Ihrer Forschungshypothese am nächsten kommt, oder sind Sie etwas unsicher bei der Interpretation der Ergebnisse ökonometrischer Modelle?

Anhand von Beispielen, Grafiken, Notationen und Gleichungen verlasse ich mich auf Rationalität, Klarheit von Konzepten, Relevanz von Methoden und, was noch wichtiger ist, die Interpretation von Schätzungen und Ergebnissen.

In meiner ersten Sitzung höre ich von Ihnen die Probleme und Sorgen und stoße mit zeitweise Vereinfachungen die Diskussion an. Während wir mit den Diskussionen fortfahren, wird die Beteiligung der Schüler langsam und schrittweise gesteigert, da dies ihr Selbstvertrauen stärkt und ihnen Stabilität verleiht.

Während der Sitzung mache ich mir Notizen, damit Sie sich besser konzentrieren können, und zum Abschluss der Sitzung wird Ihnen die Datei mit meinen handschriftlichen Notizen zugesandt. Für die Analyse der Daten verwende ich Stata und SPSS.

Im Allgemeinen fühlen sich die Schüler nach der dritten Sitzung mit mir viel besser und sicherer.

Mehr anzeigen

Preise

Tarif

  • 52CHF

Paketpreise

  • 5 Std.: 258CHF
  • 10 Std.: 517CHF

online

  • 52CHF/h

Mehr über Syed erfahren

Mehr über Syed erfahren

  • When did you develop an interest in your chosen field and in private tutoring?

    My fondness for the teaching profession has been traced to the stage of my schooling: when I and my siblings used to ask our parents about different occupations and professions, so that every one of us can choose a plausible career path, accordingly. I can clearly recall that my father used to say that though prophets and saints opted for quite a few professions, teaching and health care are always regarded as incredibly noble professions. I can say that the strong literary background of my parents predominantly appreciated my respect for the teaching profession.
  • Tell us more about the subject you teach, the topics you like to discuss with students (and possibly those you like a little less).

    My learning and teaching interests include Quantitative methods: Mathematical modeling; Econometrics; and Statistics, core subjects in Economics such as Microeconomics, Macroeconomics, and Mathematical Economics, while the heart of my academic proficiency lye in thesis supervision, in the domain of Social Sciences and humanities. So far, I have supervised over 141 theses of Honor, Master's, and at M.Phil levels.
    Regarding digitalized computational/ analytical skills, I am proficient in using Stata, SPSS, Minitab, Statgraphics, Maple, WinQSB, Nvivo, and Turnitin, both in my teaching as well as in my research experience.
  • Did you have any role models; a teacher that inspired you?

    I can clearly mention that I am providential enough that my father suggested me opt for Economics, Statistics, and Mathematics as soon as I completed my schooling, as he viewed these subjects more closely to my nature. Throughout my career, whenever my temperament and skillfulness are appreciated by my students or at International forums, I always thanked my late father, for assessing me so well. As I was duly equipped with different aspects of quantitative methods due to my long-standing interest, I enjoyed quantitative proficiency not just in my teaching experience but predominately in my research experience as well.
  • What do you think are the qualities required to be a good tutor?

    A strong background in quantitative skills is a prerequisite for quite some time as there has been an intense use of Descriptive and Inferential Statistics, Econometrics & Regression analysis, Mathematics of chance: Game Theory as well as the mathematics of optimization: Linear/ nonlinear/ integer/ goal programming, etc, in academic curricula and in research. Secondly, I feel that a good teacher essentially should have a good sense of observational psychology: within a short conversation, he/ she should carefully assess the personalized needs of the student. And last but not the least, good communication skills: the ability to make simplifications; a wide choice of vocabulary, and an easy-going conversation style.
    While tutoring, the timing/ stage of seeking student response/ feedback is always very important: un till I feel that the student has grasped something, the feedback of the student is always being invited with a pause, so that he/she can participate effectively, without losing confidence/ faith.
  • Provide a valuable anecdote related to your subject or your days at school.

    At the young age of 24, I was invited as visiting Professor to teach Econometrics in master's classes. I had to spend days and nights before the semester started, to fully grasp the subject as well as to fully absorb lecture contents, as part of my understanding. Getting such a tough assignment at a young age developed my temperament, and for the rest of my career, this time investment amused me a lot.
  • What were the difficulties or challenges you faced or still facing in your subject?

    I am a bit skeptical that in the last around one decade or so, due to the extensive use of digital/ mobile gadgets and social media, we have witnessed that the ability of students to concentrate on academics has adversely been affected. Simultaneously, the habit of consulting books and libraries also witnessed slackness.
  • Do you have a particular passion? Is it teaching in general or an element of the subject or something completely different?

    Potentially, I can manage to explain how students can be benefited through digitalization in education, specifically in the domain of research. Secondly, I can arrange seminars on the incidence of plagiarism, how its incidence is being detected, how to avoid it naturally, and what legal complications can arise if its incidence is established.
  • What makes you a Superprof (besides answering this interview questions :-P)?

    Precisely, I can say that I have sizable experience teaching in the above-mentioned subjects; lots of experience as a thesis supervisor; have 13 journal publications in the Norwegian Database of Scientific publication (NSD); was invited as an International guest at Peradeniya International Economics Research Symposium in 2014; worked as a consultant on two contractual projects; and last but not the least, I have 14 International conference proceedings.
--
--

Weitere Lehrkräfte für Wirtschaft in Los Angeles

  • Valentin

    Zürich & online

    5 (21 Bewertungen)
    • 100 CHF/h
  • Akhil

    St. Gallen & online

    5 (10 Bewertungen)
    • 35 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Philip

    Luzern & online

    5 (10 Bewertungen)
    • 50 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Dario

    Zürich & online

    5 (19 Bewertungen)
    • 50 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Amil

    Zürich & online

    5 (5 Bewertungen)
    • 90 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Kimi

    Dübendorf & online

    5 (5 Bewertungen)
    • 40 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Lorenz

    Luzern & online

    5 (5 Bewertungen)
    • 35 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Pavel

    Kriens & online

    5 (1 Bewertung)
    • 40 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Matthias

    Wila & online

    5 (2 Bewertungen)
    • 49 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Gian-Reto

    St. Gallen & online

    5 (4 Bewertungen)
    • 35 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Vedran

    Luzern & online

    5 (2 Bewertungen)
    • 70 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Nail

    Bern & online

    Neu
    • 85 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Charlott

    Basel & online

    Neu
    • 30 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Thomas

    Zürich & online

    5 (1 Bewertung)
    • 50 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Andjela

    Hitzkirch & online

    Neu
    • 25 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Florian

    Neuhausen am Rheinfall & online

    Neu
    • 60 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Jan

    Hombrechtikon & online

    5 (1 Bewertung)
    • 45 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Lisa

    Münchwilen & online

    5 (1 Bewertung)
    • 35 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Kevin

    Basel & online

    Neu
    • 25 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Marco

    Bülach & online

    Neu
    • 40 CHF/h
    • 1. Unterrichtsstunde gratis
  • Lehrerkräfte für Wirtschaft-Unterricht anzeigen